12 feb 2011

Mutants & Masterminds (Segunda Edición)

Os superheroes constitúen posiblemente un dos xéneros que axudaron a definir o mundo do cómic, e que dada a súa popularidade, deron o salto ao mundo dos xogos de rol. Hoxe comentaremos precisamente un dos xogos de que buscaron trasladar os superheroes ás nosas mesas, o Mutants & Masterminds (M&M).


O M&M baséase no coñecido sistema d20 OGL, aínda que con bastantes cambios. O sistema de creación de personaxes baséase no gasto de puntos, co límite do Nivel de poder, un recordo dos niveis do d20 orixinal. Ao contrario que noutros xogos d20, non se sobe un nivel cando se gañan os suficiente puntos de experiencia, senón que se outorgan puntos de heroe que se inverten en poderes ou dotes e cando gastaron unha determinada cantidade, se sobe de nivel de poder, e que serve de referencia do potencial dos personaxes.

Os puntos poden ser gastados nas características, tiraxes de salvación, valores de combate, dotes,
habilidades e Poderes. O sistema de características habilidades e dotes é moi similar ao doutros xogos d20, así que pasaremos directamente aos poderes.

Poderes
O apartado de poderes de M&M é bastante amplo, grazas en grande medida a que o sistema busca identificar uns poderes base e engadir opcións para modificalos e conseguir o poder buscado.
   Os poderes teñen unha "base" que é o que compra gastando puntos de poder. Segundo o grao de efecto e o alcance que queiramos que teña custará máis ou menos puntos de personaxe por rango de poder. Por exemplo un poder de raio, un ataque a distancia, vai custar 2 puntos por rango. Este rango non afecta á tiraxe de ataque, senón que determina a resistencia ou a dificultade para resistir o poder.
   O poder pode, por suposto, ser modificado. Algúns teñen os seus "efectos especiais" incorporados, como Control Lumínico. A maioría asumen que o xogador lle asignará ao poder un tipo de enerxía básica que defina a fonte do poder, aínda que isto se pode modificar gastando puntos adicionais, con dotes ou con Extras e Defectos.

Regras de xogo
Como outros apartados de M&M, o sistema de xogo é similar a outros xogos d20, aínda que cambia en como se resolve o dano nun combate. Cando un heroe é golpeado por un ataque normal, o obxectivo debe facer unha tiraxe da súa Resistencia +1 d 20 contra o nivel de poder do ataque +15. Se supera a tiraxe non se sofren danos, pero se se falla é cando se sofren danos segundo a diferenza pola que se falle.
   Este sistema pode parecer un pouco estraño ao principio , pero funciona no xogo xa que é rápido e sinxelo.

O xogo ten un bo sistema de poderes, que permite unir nun grupo superheroes de diversas orixes, e o sistema de combate é moi rápido, coa posibilidade de poboalo de "minions" sen que se resinta moito. O principal problema deste xogo é que na súa edición española (a cargo de Nosolorol) está descatalogado e xa non edita, aínda que aínda hai tendas onde se pode atopar (e pode que a bo prezo).

256 páxinas a toda cor, encadernación en cartoné.

Prezo (orixinal) 44,95 €

No hay comentarios:

Publicar un comentario